logo

biznes-ekonomia
Czy zapach wpływa na sprzedaż?

Czy zapach wpływa na sprzedaż?
Tak, w sklepach, w okresie świątecznym, mowa tu o Bożym Narodzeniu i Nowym Roku, gdy w powietrzu będzie czuć zapach świerku, mandarynki, jabłek, cynamonu, pomarańczy, sprzedaż może wzrosnąć nawet ponad 20%. Zapach farby drukarskiej na świeżo wydrukowanej gazecie, zwiększa sprzedaż gazet nawet o 30%. Zapach świeżej murawy zwiększa sprzedaż obuwia sportowego. Zastosowanie aromatu cytrusowego na stacjach paliw, powoduje zwiększenie sprzedaży produktów spożywczych. W biurach podróży aromaty tropikalnych owoców zwiększa sprzedaż egzotycznych podróży. Salony meblowe stosują zapachy drzewne oraz z nutą pomarańczy zwiększają poczucie prestiżu. W firmach deweloperskich, zapachy z nutą drewna, kwiatów przywołają skojarzenia bezpieczeństwa i sielanki rodzinnej. Zapach pomarańczy, mięty i wody morskiej działa odprężająco, czujemy świeżość i przyjemność, cytryna natomiast to zapach czystości. Zapach świeżych bułek wzmaga apetyt i tym samym sprzedaż.
Popularne pytania
Co grilluje się na świecie?
Który pokarm jest najdłużej trawiony przez żołądek?
Czy we śnie można czytać?
Kto wymyślił określenie "kampania wrześniowa 1939"?
Jak wygląda pocałunek - 9 i pół tygodnia?
Które grzyby można jeść na surowo?
Co to jest aglet?
Ile lat może działać standardowa żarówka?
Jaką politykę wobec Niemców prowadziła tuż po wojnie Czechosłowacja?
W co inwestowało KGB w USA w czasach Zimnej Wojny?
Ile wzrostu ma największy koń świata?
Który z polityków powiedział, że "Polskę trzeba załatwić"?
Jaki jest ulubiony zapach Amerykanów?
Który kraj jako pierwszy wprowadził podręczniki elektroniczne?