logo

transport, 1939
Prototyp niezwykle aerodynamicznego samochodu Schlörwagen

Prototyp niezwykle aerodynamicznego samochodu Schlörwagen
Prototyp tego wyjątkowego auta został zbudowany w 1939 roku według pomysłu inżyniera Karla Schlöra z firmy Krauss Maffei w Monachium. Konstrukcja samochodu została oparta na badaniach różnych profili skrzydeł samolotów w tunelu aerodynamicznym w Getyndze. Auto wyróżniało się oryginalnym wyglądem oraz rewelacyjnie niskim współczynnikiem oporu powietrza. Z uwagi na wygląd Schlörwagen nazywano jajem z Getyngi lub stonogą. Jazdy próbne Schlörwagena przyniosły zadowalające wyniki. Prototyp osiągał maksymalną prędkość 135 km/h czyli był szybszy od Mercedesa 170H o 20 km/h. Palił także dużo mniej paliwa – około 8 litrów na 100 km.

Popularne pytania
Ile nosów ma ślimak?
Jak długo przeciętna kobieta potrafi dochować tajemnicy?
Co Amerykanie zamierzali zrobić z Niemcami po II wojnie?
Kto jest podatniejszy na promocje - kobiety czy mężczyźni?
Czy francuska armia w 1940 roku skapitulowała przed Niemcami?
Co było powodem przystąpienia Wielkiej Brytanii do I wojny?
Na czym polega syndrom oszusta, który dotyka głównie kobiety?
Ile lat przeżył twórca i propagator joggingu?
Jak szybko pozbyć się mdłości?
Ile śpią żyrafy?
Ile w Polsce osób zarobiło w 2017 roku więcej niż 1 mln zł?
Jak chronić jelito grube przed rakiem?
W którym roku i gdzie dokonano pierwszego wysłania smsa?
Który samochód produkowany po 1970 roku uważany jest za najmniej awaryjny?