technika, 1929
Bugatti Type 41 (Royale)
Bugatti typ 41 bardziej znany jako "Royale" – limuzyna produkowana w latach 1929–1933 przez francuskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne Bugatti. W początku kwietnia 1913 roku Ettore Bugatti tak pisał do swojego przyjaciela o swoim pomyśle na nowy model: Samochód będzie większy niż Hispano-Suiza, ale jednocześnie lżejszy i bez problemu osiągał będzie 150 km/h. Wewnątrz auta zapewniona będzie całkowita cisza. Nie muszę Ci pisać, że produkcja będzie bardzo ograniczona. Każdy samochód będzie dostarczany do klienta po przejechaniu 1 000 km jazdy testowej oraz będzie objęty 5 letnią gwarancją. Auto będzie wyjątkowo drogie i nie będzie się go dało porównać z żadnym innym pojazdem tej klasy. W latach 1929–1933 wyprodukowano zaledwie 6 egzemplarzy Bugatti Royale, z czego tylko 3 zostały sprzedane, a 3 pozostały do użytku członków rodziny.
Na targach motoryzacyjnych Olympia Show w Londynie w roku 1932 jedno z podwozi było oferowane za cenę 6 500 funtów, która stanowiła równowartości dwóch egzemplarzy najdroższego w owym czasie modelu Rolls-Royce.
Lata produkcji: 1929 - 1933
Cena w chwili rozpoczęcia produkcji (1932):6 500 GBP(za podwozie)
Liczba wyprodukowanych egzemplarzy : 6
Zbiornik paliwa: 190 litrów
Masa własna: 3175 kg
Długość nadwozia : 6,4 m
Prędkość maksymalna: 161 km/h
Moc maksymalna: 275 - 300 KM
Przyspieszenie 0-97km/h: 18 sek.
Typ silnika: R8
Pojemność: 12 763 cm³ !!!
Napęd: tylna oś
(Wikipedia)
Na targach motoryzacyjnych Olympia Show w Londynie w roku 1932 jedno z podwozi było oferowane za cenę 6 500 funtów, która stanowiła równowartości dwóch egzemplarzy najdroższego w owym czasie modelu Rolls-Royce.
Lata produkcji: 1929 - 1933
Cena w chwili rozpoczęcia produkcji (1932):6 500 GBP(za podwozie)
Liczba wyprodukowanych egzemplarzy : 6
Zbiornik paliwa: 190 litrów
Masa własna: 3175 kg
Długość nadwozia : 6,4 m
Prędkość maksymalna: 161 km/h
Moc maksymalna: 275 - 300 KM
Przyspieszenie 0-97km/h: 18 sek.
Typ silnika: R8
Pojemność: 12 763 cm³ !!!
Napęd: tylna oś
(Wikipedia)