logo

biznes-ekonomia
Czy zapach wpływa na sprzedaż?

Czy zapach wpływa na sprzedaż?
Tak, w sklepach, w okresie świątecznym, mowa tu o Bożym Narodzeniu i Nowym Roku, gdy w powietrzu będzie czuć zapach świerku, mandarynki, jabłek, cynamonu, pomarańczy, sprzedaż może wzrosnąć nawet ponad 20%. Zapach farby drukarskiej na świeżo wydrukowanej gazecie, zwiększa sprzedaż gazet nawet o 30%. Zapach świeżej murawy zwiększa sprzedaż obuwia sportowego. Zastosowanie aromatu cytrusowego na stacjach paliw, powoduje zwiększenie sprzedaży produktów spożywczych. W biurach podróży aromaty tropikalnych owoców zwiększa sprzedaż egzotycznych podróży. Salony meblowe stosują zapachy drzewne oraz z nutą pomarańczy zwiększają poczucie prestiżu. W firmach deweloperskich, zapachy z nutą drewna, kwiatów przywołają skojarzenia bezpieczeństwa i sielanki rodzinnej. Zapach pomarańczy, mięty i wody morskiej działa odprężająco, czujemy świeżość i przyjemność, cytryna natomiast to zapach czystości. Zapach świeżych bułek wzmaga apetyt i tym samym sprzedaż.
Popularne pytania
W którym europejskim kraju jest najwięcej gwałtów?
Czy najkrótsza czynna linia tramwajowa w Polsce ma niecałe 100 metrów?
Jak szybko oduczyć dziecko robienia w pieluszkę?
Który kraj wymusił na Rosji wycofanie wojsk z I RP w 1720 roku?
Ile kosztuje kieł mamuta?
Czyja koncepcja II RP zwyciężyła: Dmowskiego czy Piłsudskiego?
Czy zjedzenie czarnej końcówki banana jest szkodliwe dla zdrowia?
Jak do spraw polskich podchodził Karol Marks?
Ilu prezydentów USA było wyznania katolickiego?
Jak długo może trwać miłość według przeprowadzonych badań na ludzkich hormonach?
Czy Czesi wspierali terroryzm ukraiński w II RP?
Czy istnieje rasa kur, które są całe czarne, mięso mają czarne, a nawet kości i krew?
Czy w Rosji można pić alkohol na ulicy?
Co car robił po podaniu ręki zagranicznemu gościowi?