logo

biznes-ekonomia
Czy zapach wpływa na sprzedaż?

Czy zapach wpływa na sprzedaż?
Tak, w sklepach, w okresie świątecznym, mowa tu o Bożym Narodzeniu i Nowym Roku, gdy w powietrzu będzie czuć zapach świerku, mandarynki, jabłek, cynamonu, pomarańczy, sprzedaż może wzrosnąć nawet ponad 20%. Zapach farby drukarskiej na świeżo wydrukowanej gazecie, zwiększa sprzedaż gazet nawet o 30%. Zapach świeżej murawy zwiększa sprzedaż obuwia sportowego. Zastosowanie aromatu cytrusowego na stacjach paliw, powoduje zwiększenie sprzedaży produktów spożywczych. W biurach podróży aromaty tropikalnych owoców zwiększa sprzedaż egzotycznych podróży. Salony meblowe stosują zapachy drzewne oraz z nutą pomarańczy zwiększają poczucie prestiżu. W firmach deweloperskich, zapachy z nutą drewna, kwiatów przywołają skojarzenia bezpieczeństwa i sielanki rodzinnej. Zapach pomarańczy, mięty i wody morskiej działa odprężająco, czujemy świeżość i przyjemność, cytryna natomiast to zapach czystości. Zapach świeżych bułek wzmaga apetyt i tym samym sprzedaż.
Popularne pytania
Czy "świeże" pieczywo w supermarkecie jest zdrowe?
Co na produkcie spożywczym oznacza napis "Najlepiej spożyć przed"?
Jak odmówić poczęstunku przy stole, aby nie urazić współbiesiadników?
Czy nagłe rzucenie palenia powoduje problemy z pamięcią?
Jaka jest liczba szatana (bestii)?
Czy średnia temperatura naszego ciała może nam powiedzieć, jak długo będziemy żyli?
Czyje zdjęcie znajduje się na biurku Angeli Merkel?
Co sprawia, że niektóre osoby są w stanie wypić więcej alkoholu?
Ile wynosi średnie spóźnienie pociągu w Japonii?
W którym państwie wciąż akceptuje się niewolnictwo?
Ile krwi traci kobieta z powodu miesiączki w ciągu całego swojego życia?
Dlaczego podczas II wojny podziemie w Wielkopolsce, na Śląsku, Warmii i Mazurach było słabe?
Czym zastępuje się lody w reklamie?
Gdzie znajduje się europejski kosmodrom?