logo

biznes-ekonomia
Czy zapach wpływa na sprzedaż?

Czy zapach wpływa na sprzedaż?
Tak, w sklepach, w okresie świątecznym, mowa tu o Bożym Narodzeniu i Nowym Roku, gdy w powietrzu będzie czuć zapach świerku, mandarynki, jabłek, cynamonu, pomarańczy, sprzedaż może wzrosnąć nawet ponad 20%. Zapach farby drukarskiej na świeżo wydrukowanej gazecie, zwiększa sprzedaż gazet nawet o 30%. Zapach świeżej murawy zwiększa sprzedaż obuwia sportowego. Zastosowanie aromatu cytrusowego na stacjach paliw, powoduje zwiększenie sprzedaży produktów spożywczych. W biurach podróży aromaty tropikalnych owoców zwiększa sprzedaż egzotycznych podróży. Salony meblowe stosują zapachy drzewne oraz z nutą pomarańczy zwiększają poczucie prestiżu. W firmach deweloperskich, zapachy z nutą drewna, kwiatów przywołają skojarzenia bezpieczeństwa i sielanki rodzinnej. Zapach pomarańczy, mięty i wody morskiej działa odprężająco, czujemy świeżość i przyjemność, cytryna natomiast to zapach czystości. Zapach świeżych bułek wzmaga apetyt i tym samym sprzedaż.
Popularne pytania
Czy zabór rosyjski był żywnościowo samowystarczalny?
Jak pozbyć się "malinki"?
Ile użądleń pszczoły wystarczy, aby zabić człowieka?
Dlaczego brzydko pachniemy?
Jak brudne jest Morze Bałtyckie?
Czy osoby na rolkach mogą zgodnie z prawem jeździć po ścieżkach rowerowych?
Co się dzieje z organizmem kiedy się śmiejemy?
Dlaczego warto jeść czekoladę?
Ile w obecnych czasach kosztowałby bilet na Titanica?
Ile kosztuje długopis, który używany jest na międzynarodowej stacji kosmicznej?
Ile kosztował bilet na igrzyska w starożytnym Rzymie?
Jaki język jest j. obrzędowym dla większości amiszów?
Który ssak jest najliczniejszy na Ziemi?
Ilu dorosłych mężczyzn potrzeba, aby unieruchomić 7-metrowego pytona siatkowego?