logo

biznes-ekonomia
Czy zapach wpływa na sprzedaż?

Czy zapach wpływa na sprzedaż?
Tak, w sklepach, w okresie świątecznym, mowa tu o Bożym Narodzeniu i Nowym Roku, gdy w powietrzu będzie czuć zapach świerku, mandarynki, jabłek, cynamonu, pomarańczy, sprzedaż może wzrosnąć nawet ponad 20%. Zapach farby drukarskiej na świeżo wydrukowanej gazecie, zwiększa sprzedaż gazet nawet o 30%. Zapach świeżej murawy zwiększa sprzedaż obuwia sportowego. Zastosowanie aromatu cytrusowego na stacjach paliw, powoduje zwiększenie sprzedaży produktów spożywczych. W biurach podróży aromaty tropikalnych owoców zwiększa sprzedaż egzotycznych podróży. Salony meblowe stosują zapachy drzewne oraz z nutą pomarańczy zwiększają poczucie prestiżu. W firmach deweloperskich, zapachy z nutą drewna, kwiatów przywołają skojarzenia bezpieczeństwa i sielanki rodzinnej. Zapach pomarańczy, mięty i wody morskiej działa odprężająco, czujemy świeżość i przyjemność, cytryna natomiast to zapach czystości. Zapach świeżych bułek wzmaga apetyt i tym samym sprzedaż.
Popularne pytania
Czy da się nadrobić nieprzespane godziny kilka dni później?
Czy pozytywne myślenie zwiększa motywacje?
Czy jeśli ktoś niesie pomoc poszkodowanemu i robi to źle popełnia przestępstwo?
Ile kosztuje żywy krokodyl?
Na którym państwie wzorował się Singapur?
Czy teren ambasady rosyjskiej w Polsce jest częścią Rosji?
Czy można odróżnić niemiecki banknot euro od greckiego czy litewskiego?
Ilu Żydów Hitler osobiście uratował przed śmiercią?
Czyj pomnik znajduje się na placu Tiananmen?
Jak mówiono na mieszkańców Królestwa Polskiego w czasach I RP?
W którym państwie za nauczanie religii groziły surowe kary?
Które rękawiczki chronią przed wirusami?
Jakie są naturalne sposoby pozbycia się bólu głowy?
Koty mają słabość do kocimiętki, a lwy do ......