logo

transport
1935-1939. Nastąpiło ożywienie budownictwa drogowego w II RP


1935-1939. Nastąpiło ożywienie budownictwa drogowego. Do 1938 r. wybudowano 6600 km dróg bitych, położono twardą nawierzchnię na 1500 km dróg. Przebudowa nawierzchni objęła drogi łączące stolicę z ważniejszymi ośrodkami prowincjonalnymi oraz granicami państwa.
Twardą nawierzchnię otrzymał trakty: Warszawa-Zakopane przez Radom, Kielce, Myślenice; Warszawa-Katowice przez Piotrków, Radomsko, Będzin; Warszawa-Poznań przez Łowicz, Kutno i Warszawa-Lwów przez Garwolin, Lublin, Tomaszów, Żółkiew, drogi Warszawa-Łódź i Warszawa-Gdynia.
Budowana droga z Zamościa do Hrubieszowa stanowiła część magistrali komunikacyjnej, łączącej Śląsk z terenami rolniczymi Wołynia. Powstawały większe odcinki drogowe w województwach nowogródzkim, poleskim, wileńskim i wołyńskim. W 1939 r. trzykrotnie zwiększono dotację na ten cel.
W planie piętnastoletnim (1939-1954) zamierzano zbudować sieć autostrad. W II RP powstało 20 tys. km dróg bitych (na ogólną długość w 1938 r. - 63 tys. km). W PRL w latach 1945-1965 powstało 16 tys. km nowych dróg, w tym znaczna część w tzw. czynach społecznych.
Rząd po 1936 r. premiował osoby, które zakupiły samochód ulgami podatkowymi.

Romuald Szeremietiew

Popularne pytania
Na co Polacy zwracają uwagę przy zakupie auta?
Co oznacza, kiedy pies przewraca się na plecy?
Co to za wynalazek?
Który przywódca, który zwalczał komunistów miał wsparcie ZSRR?
Czy wiesz co przedstawia zdjęcie?
Od kiedy imię Jakub piszemy przez "u" otwarte?
Jaki prezent Hitler wysłał japońskiemu cesarzowi
Czy może dojść do ponownego Wielkiego Wybuchu?
Który program antywirusowy jest najlepszy?
Co jest na zdjęciu?
Co można zrobić z wodą po ugotowanych ziemniakach?
Czy możemy się zatruć "czarną końcówką" banana?
Gdzie żyją pchły?
Jak oduczyć psa gryzienia posłania?