logo

technika
Takabisha - obecnie najbardziej stroma kolejka górska na świecie, Fuji-Q Highland, Japonia


Takabisha (jap. 高飛車) – stalowa kolejka górska firmy Gerstlauer zbudowana w parku rozrywki Fuji-Q Highland w Japonii. Posiada spadek o rekordowym kącie pochylenia wynoszącym 121°[1][2]. Kolejka o napędzie hybrydowym – łączy technologię napędu elektromagnetycznego (Launch Coaster) z tradycyjnym wyciągiem łańcuchowym.
Po opuszczeniu stacji pociąg wjeżdża do zaciemnionego tunelu gdzie pokonuje pierwszą z inwersji – heartline roll (rodzaj beczki), po czym natychmiast przyspiesza dzięki napędowi elektromagnetycznemu do 100 km/h w ciągu 2 sekund. Pokonuje korkociąg, inwersję zwaną banana roll oraz jeszcze jeden korkociąg. W dalszej części trasy pociąg przejeżdża przez dwa wzniesienia, po czym zostaje wyhamowany i wraca w okolicę stacji. Zamiast zakończyć przejazd, pociąg wykonuje gwałtowny zwrot o 180° w prawo i rozpoczyna wjazd na pionowy wyciąg łańcuchowy, z którego spada pod rekordowym kątem 121°. Następnie pokonuje po wewnętrznej stronie pionowe wzniesienie (tzw. top hat) oraz figurę zwaną immelmannem, po czym wraca na stację.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Takabisha
Popularne pytania
Jakie wydarzenie miało ogromny wpływ na rozwój firm Adidas i Puma?
Jak długo powinna trwać gorąca kąpiel ?
Z jakiego powodu Rzymianie chcieli zakończyć budowę Koloseum?
Czy człowiek może biec po wodzie?
Ile średnio waży zawodnik sumo?
Czy wiadomo, czym jest piorun kulisty?
Kogo należy uznać za twórcę współczesnych ruchów ekologicznych?
Która armia jako pierwsza posiadała czołgi wyposażone w radiostację?
Czy Rosjanie zamierzali uderzyć na II RP przed 1939 rokiem?
Dlaczego w Arabii Saudyjskiej obowiązuje inne logo sieci Starbucks?
Dlaczego w II RP kupowano duże okręty podwodne?
Jak Niemcy chcieli ukryć ludobójstwo wobec ludności W-wy?
Czy atrakcyjność fizyczna ma wpływ na wyrok sądu?
Dlaczego w Wielkiej Brytanii są inne wtyczki?