logo

transport, 1939
Prototyp niezwykle aerodynamicznego samochodu Schlörwagen

Prototyp niezwykle aerodynamicznego samochodu Schlörwagen
Prototyp tego wyjątkowego auta został zbudowany w 1939 roku według pomysłu inżyniera Karla Schlöra z firmy Krauss Maffei w Monachium. Konstrukcja samochodu została oparta na badaniach różnych profili skrzydeł samolotów w tunelu aerodynamicznym w Getyndze. Auto wyróżniało się oryginalnym wyglądem oraz rewelacyjnie niskim współczynnikiem oporu powietrza. Z uwagi na wygląd Schlörwagen nazywano jajem z Getyngi lub stonogą. Jazdy próbne Schlörwagena przyniosły zadowalające wyniki. Prototyp osiągał maksymalną prędkość 135 km/h czyli był szybszy od Mercedesa 170H o 20 km/h. Palił także dużo mniej paliwa – około 8 litrów na 100 km.

Popularne pytania
Czy w wyniku działań wojennych doszło kiedyś do zniszczenia siedziby amerykańskiego prezydenta?
Jak długo żyje pszczoła?
Które hasło internetowe uważane jest za najgłupsze?
Co jedzą dżdżownice?
Co to za zwierzę?
Ile centymetrów mają najdłuższe kobiece nogi na świecie?
Kto wcześniej przyjął chrzest - Ruś czy Polska?
Ile mierzy najniższy kot świata?
Czym odetkać zatkany zlew?
Jak J.Kuroń bronił zrewoltowanej młodzieży przed bezpieką w 1989 roku?
Kto ma więcej włosów: dziewczyny rude czy blondynki?
W którym roku Niemcy spłacili reparacje wojenne z I wojny światowej?
Ile razy w ciągu roku przeciętny człowiek uprawia seks?
Jak ujędrnić biust?