logo

sport
Jak w naturalny sposób (naturalny doping) zwiększyć możliwości organizmu przed treningiem?

Jak w naturalny sposób (naturalny doping) zwiększyć możliwości organizmu przed treningiem?
1. Sok z buraka posiada azotany, które rozszerzają naczynia krwionośne, zwiększają ukrwienie serca i zmniejszają zapotrzebowanie mięśni na tlen.

2. Cytryniec chiński, znane chińskie zioło, które pobudza organizm do działania.

3. Kofeina - kofeina wydłuża czas pracy mięśni, zwiększa pojemność płuc i zmniejsza zmęczenie, najlepszymi źródłami kofeiny są m.in. kawa (w zależności od gatunku i rodzaju, sypana 70-140 mg, espresso 57 mg, rozpuszczalna 90 mg na filiżankę), czarna herbata (65 mg kofeiny w szklance), zielona herbata (31 mg na szklankę), gorzka czekolada (20 mg w tabliczce), kakao (10 mg na kubek). Kofeina może podnieść wydatkowanie energii podczas wysiłku nawet o kilka procent, co powoduje lepsze spalanie tłuszczu, dobrym rozwiązaniem jest dawka około 150 mg na około 45 minut przed treningiem. Należy pamiętać, żeby nie przesadzać z kofeiną w nadmiarze szkodzi (jak wszystko :). Jeśli chodzi o dopingowe właściwości kofeiny to oczywiście wziął to pod uwagę Międzynarodowy Komitet Olimpijski, który wprawdzie zezwolił na jej stosowanie, ale określił górną granicę.
Popularne pytania
Dlaczego warto mieć białe zęby?
Ile fastfoody zarabiają na hamburgerach?
Czy temperatura mierzona w odbycie jest wyższa czy niższa od tej pod pachą?
Kto jest bardziej skłonny do rezygnacji ze studiów: kobiety czy mężczyźni?
Po czym poznać, że mięso się zepsuło?
Co oznacza słowo Lama w języku tybetańskim?
Czy to prawda, że człowiek wykorzystuje zaledwie 10 proc. mózgu?
Od którego roku Rosjanie mogą posiadać ziemię na własność?
Który rodzaj prądu jest bardziej zabójczy: stały czy zmienny?
Jak się pisze “z tąd” czy “stąd”?
W którym państwie istnieje podatek od gipsu?
Czy batony proteinowe i musli są zdrowe?
Skąd się wzięła czarna legenda hiszpańskiej inkwizycji?
Która ze stolic jest najwyżej położona?