Czy zażywanie sterydów powoduje zanik jąder?

· Autor: arcybook · Dodano: 2015-12-13
zagadka : Odgadywanka
Czy zażywanie sterydów powoduje zanik jąder?
Tak, w wyniku zażywania *sterydów męskie narządy ulegają trwałemu zmniejszeniu. W wyniku zaburzenia w funkcjonowaniu naturalnej gospodarki hormonalnej mężczyzna (w szczególności młodych) może stać się bezpłodny, może również dojść do powiększenia piersi (tzw. gynekomastia) i prostaty. Ma to związek z naturalnym mechanizmem organizmu, który reaguje ograniczeniem produkcji hormonu (może to z czasem trwale go uszkodzić), który jest już w obiegu (im większy poziom testosteronu, tym mniejsza produkcja). Inne skutki zażywania sterydów: popęd seksualny wzrasta, ale tylko na krótko, następnie stale opada, wzrost siły fizycznej jest również krótkotrwały, pojawić się może natomiast rozdrażnienie, nerwowość, agresja, w skrajnych przypadkach może prowadzić do paranoi i urojeń, na skórze pojawić się może trądzik (pobudzenie gruczołów łojowych) i plamy, zmienić się może również twarz - powiększenie żuchwy, obrzęk twarzy. Mężczyźni, którzy zażywają sterydy mogą mieć problemy z funkcjonowaniem wątroby i śledziony. Nadmierny przyrost masy mięśniowej wiąże się z obciążeniem stawów i kośćca, co może prowadzić do zmian zwyrodnieniowych, natomiast nienaturalny przerost mięśnia sercowego sprzyja kłopotom z sercem. Sterydy nie oferują trwałego efektu, dlatego mogą uzależniać. Co to są sterydy? Sterydy mogą być naturalne (androgenne) i syntetyczne (anaboliczne). Sterydy anaboliczne to zsyntetyzowane męskie hormony płciowe (najczęściej jest to testosteron) na wzór hormonów naturalnych.

Zobacz również:
· Jaki obwód może mieć maksymalnie męski biceps?
· Czy jest możliwa zamiana tłuszczu w mięśnie?
· Czy sterydy anaboliczne sprawiają, że mięśnie siłacza rosną?