Co pić podczas treningu i po nim?

· Autor: arcybook · Dodano: 2016-06-21
zagadka : Odgadywanka
Co pić podczas treningu i po nim?
Głównym zadaniem sportowca jest stałe uzupełnianie utraconych w wyniku wysiłku (wraz z potem) witamin, glukozy, mikroelementów (głównie sód - reguluje temperaturę i potas- niezbędny do utrzymania równowagi wodno-elektrolitowej, magnez, wapń), nawadniając przy okazji organizm. Jeśli jednak nasz wysiłek nie zajmuje więcej niż 60 minut i jest to raczej trening niezbyt intensywny - aerobik, rower, pływanie, jogging, wystarczy pić wodę. Ważne jest to szczególnie, które uprawiając sport chcą stracić zbędne kilogramy. Dostarczając w izotoniku niezbędnych węglowodanów sprawiamy, że organizm nie spala tłuszczu. Należy również pamiętać, aby izotonik pić 20-30 minut po rozpoczęciu treningu. W sklepach dostępne są różne izotoniki, większość to chemiczny miks różnych mniej lub bardziej szkodliwych składników (niektóre nawet rakotwórczych!), zawierają sztuczne barwniki, konserwanty i słodziki. Nie należy również pomylić napoju energetycznego z izotonikiem, to dwa różne napoje. Jeśli chcemy mieć pewność co do jakości powinniśmy przygotować sami odpowiednik napój łącząc wodę z np: cytryną, miodem i solą np: na litr wody mineralnej, 2 łyżki miodu (40 g), 1 g soli (1/5 łyżeczki), sok wyciśnięty z grejpfruta, cytryny, limonki lub pomarańczy. Woda niegazowana - szybko się wchłania, ale nie jest w stanie dostarczyć do organizmu utraconych w wyniku wysiłku mikroelementów. Woda gazowana - jest lepszym wyborem bo uzupełnia braki w elektrolitach (sód, potas). Słodkie napoje odpadają całkowicie, bo cukry i węglowodany zawarte w tych napojach spowalniają tempo wchłaniania wody do organizmu i często po wypiciu Coli mam wrażenie, że ciągle chce nam się pić.

Zobacz również:
· Jak biegać, żeby schudnąć?
· Ile wody powinna pić osoba uprawiajaca sport?
· Czy bieganie na czczo działa odchudzająco?