Co jeść przed i po treningu?

· Autor: arcybook · Dodano: 2016-02-13
zagadka : Odgadywanka
Co jeść przed i po treningu?
Jeśli trenujesz rano pierwszy posiłek powinien zawierać węglowodany, są dłużej trawione, ale dostarczą energii (szczególnie dotyczy to węglowodanów złożonych zawartych w np: płatkach zbożowych, makaronach, pieczywie, kaszach, owocach, sokach, warzywach korzennych...) i cukry, które nie dostarczają dużo energii, ale pobudzą mózg do pracy. Dobrym i wygodnym pomysłem jest więc połączenie np: mocno kalorycznych orzechów, jogurtu naturalnego i bananów. Jeśli trenujesz po południu należy pamiętać, że już rano dostarczyłeś porcję węglowodanów tak więc można je ograniczyć, tak aby posiłek był mniej kaloryczny, podobnie jest przy treningu wieczornym. Należy pamiętać o kilka zasadach: 1. Nie powinno się jeść przed bezpośrednio przed wysiłkiem (zwiększy to niepotrzebnie poziom insuliny, co może powodować hipoglikemię i wcześniejsze zmęczenie). Jeśli jest to możliwe posiłek przed treningiem zjedz dwie godziny przed, wówczas wartości odżywcze wpłyną na poziom glikogenu mięśniowego. 2. 20 proc. tkanki mięśniowej zbudowana jest z białka. Należy pamiętać, że wysiłek przyspiesza metabolizm i wzrasta zapotrzebowanie na białko nawet o 50 proc.! Pamiętajmy więc o produktach, które zawierają dużo białka np: twarogi, mleko, jogurty, chude mięso, ryby, warzywa strączkowe. Nie należy przy tym katować organizmu smażonymi ciężkostrawnymi potrawami np: frytkami, kotletami. Po treningu, najlepiej w ciągu dwóch pierwszych godzin szybko uzupełnić zapasy glikogenu w mięśniach. Wraz z wysiłkiem tracimy sole mineralne np: sód, wapń, magnez, witaminy, nie można więc zapominać o wodzie. Po ok. pół godzinie po treningu powinniśmy zjeść posiłek, który uzupełni braki, większe ilości białka przyspieszą budowę i regenerację mięśni.

Zobacz również:
· Czy jest możliwa zamiana tłuszczu w mięśnie?
· Czy jazda na rowerze rozbudowuje mięśnie nóg?
· Czy myślami można ćwiczyć mięśnie?