Jak zostać pilotem?

· Autor: wiki · Dodano: 2014-08-30
wiedza : Różności
Jak zostać pilotem?

Żeby zostać pilotem w liniach lotniczych trzeba posiadać licencję zawodową, na własny koszt to około 200 tyś zł (kursy, loty, egzaminy). Można wybrać drogę mniej kosztowną poprzez uczelnie wyspecjalizowaną za kresie kształcenia pilotów:

Szkoły lotnicze:
Świdnik(k/Lublina)
Dęblin (wojskowa)
Politechnika Rzeszowska

Znalazłem również na jednym z forum małe zestawienie zawodów pokrewnych:
Politechnika Śląska
Wydział Transportu w Katowicach, kierunek Transport, specjalność Nawigacja Powietrzna

Politechnika Wrocławska
Wydział Mechaniczno Energetycznym, kierunek Mechanika i Budowa Maszyn, specjalność Inżynieria Lotnicza

Politechnika Warszawska
Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa (jako student naturalnie polecam)
kierunek Lotnictwo i Kosmonautyka, specjalności: statki powietrzne, napędy lotnicze, automatyka i systemy pokładowe, kosmonautyka

Politechnika Warszawska
Wydział Transportu, kierunek Sterowanie Ruchem w Transporcie, specjalność Sterowanie Ruchem Lotniczym

Wojskowa Akademia Techniczna
Wydział Mechatroniki kierunek Lotnictwo i Kosmonautyka

Politechnika Poznańska
Wydział Maszyn Roboczych i Transportu
kierunek Mechanika i Budowa Maszyn
specjalność Silniki Lotnicze

Politechnika Poznańska
Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, kierunek Transport, specjalność Transport Lotniczy

Politechnika Rzeszowska
Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa, kierunek Lotnictwo i Kosmonautyka
specjalności: samoloty, silniki lotnicze, awionika, pilotaż

Politechnika Lubelska
Wydział Mechaniczny, kierunek Mechanika i Budowa Maszyn, specjalność Budowa Śmigłowców

Wyższa Szkoła Środowiska w Bydgoszczy
Wydział Lotnictwa i Kosmonautyki, kierunek Lotnictwo i Kosmonautyka, specjalności: mechanik lotniczy, zarządzanie obsługą naziemną

Znacznie taniej wychodzi licencja szybowcowa, ale to raczej dla tych co chcą po prostu mieć fajne hobby.

Kolejny cytat z forum:
Koszty uzyskania licencji PL(G), z uprawnieniami do startu za wyciągarką i samolotem oraz łącznym nalotem 42 godzin, 136 startów. Szybowce: Junior, Pirat, Puchacz i Bocian.

Podstawówka za samolotem - okazyjnie 2500 + 200 za teorię (łącznie z zakwaterowaniem i przejazdami wyszło ok. 4000)

Dalsze szkolenie - wyciągarka, celność, termika, przelot, akrobacja. 2259 zł
Egzamin teoretyczny - 50 (ze zniżką studencką)
Egzamin praktyczny - 50+ 383.50 za koszty egzaminu
Wydanie licencji - 60+30 za tryb przyspieszony.

Łącznie 6832.50 + badania IIkl. niecałe 300 zł. Do tego wypadało by doliczyć koszty przejazdów do ULC przy pomocy naszych kochanych PKP z 37% zniżką studencką. 5 sztuk - zawiezienie papierów, egzamin teoretyczny, potem zaświadczenie o ukończonej praktyce, potem protokół z egzaminu i odebranie licencji. 50 zł za sztukę

Daje to kwotę 7382,50.

Większość zadań udało się zrobić przy pomocy wyciągarki. Po szkoleniu podstawowym tylko 15 razy miałem przyjemność startować za samolotem. Znacznie obniżyło to koszty. Początek szkolenia - Czerwiec 08. Licencja odebrana we wrześniu 09.

Autor: POPO (2008)Przyznam się bez bicia, że jeśli miałbym cokolwiek w powietrzu robić to tylko szybowce. Warkot silnika psuje po prostu wszystko :) Polecam skoczyć w forum lotnictwo.net.pl, bez dwóch zdań najlepsze miejsce dla wszystkich zainteresowanych.

Foto (c) Wikipedia