Pytania

Czy zapach wpływa na sprzedaż?

Autor: wiki, Dodano: 2014-12-14
Biznes - ekonomia
Czy zapach wpływa na sprzedaż?
Odpowiedź:
Tak.
Tak, w sklepach, w okresie świątecznym, mowa tu o Bożym Narodzeniu i Nowym Roku, gdy w powietrzu będzie czuć zapach świerku, mandarynki, jabłek, cynamonu, pomarańczy, sprzedaż może wzrosnąć nawet ponad 20%. Zapach farby drukarskiej na świeżo wydrukowanej gazecie, zwiększa sprzedaż gazet nawet o 30%. Zapach świeżej murawy zwiększa sprzedaż obuwia sportowego. Zastosowanie aromatu cytrusowego na stacjach paliw, powoduje zwiększenie sprzedaży produktów spożywczych. W biurach podróży aromaty tropikalnych owoców zwiększa sprzedaż egzotycznych podróży. Salony meblowe stosują zapachy drzewne oraz z nutą pomarańczy zwiększają poczucie prestiżu. W firmach deweloperskich, zapachy z nutą drewna, kwiatów przywołają skojarzenia bezpieczeństwa i sielanki rodzinnej. Zapach pomarańczy, mięty i wody morskiej działa odprężająco, czujemy świeżość i przyjemność, cytryna natomiast to zapach czystości. Zapach świeżych bułek wzmaga apetyt i tym samym sprzedaż.
Zobacz także
Do jakiego wieku rosną stopy?
Jak długo trwało pierwsze małżeństwo Britney Spears?
Co to jest?