Pytania

Jaki trening wykonywał Bruce Lee?

Autor: arcybook, Dodano: 2017-09-16
Sport
Jaki trening wykonywał Bruce Lee?
Odpowiedź:
biegi, rower, pompki, przysiady, pajacyki, ćwiczenia z hantlami i wyciskanie sztangi ....
Podstawą każdego treningu były ćwiczenia rozciągające: ścięgna, mięśnie nóg i rąk.
Wybrane ćwiczenia: pompki na dłoniach, pięściach, palcach (jedną ręką na dwóch palcach), przysiady z obciążeniem, chodzenie w przysiadzie (jak małpy), bieg na palcach z wysokim unoszeniem kolan, pajacyki, wyciskanie sztangą i hantlami. Odradzał ćwiczenia izolowane preferował typowe ćwiczenia złożone typu cardio. Aby nie wpaść w rutynę i mieć efekty cały czas zmieniał ćwiczenia (dodawał obciążenia, ilość powtórzeń, zmieniał sztangę na hantle ...).

Ćwiczenia siłowe:
Przysiady – 2 serie 12/12
Wyciskanie sztangi leżąc – 2 serie 6/6
Martwy ciąg – 2 serie 8/8
Unoszenie ramion z kettlami (odważniki)– 2 serie 8/8
Przenoszenie sztangi za głowę w leżeniu tyłem - 2 serie 8/8
Unoszenie przedramion ze sztangą – 2 serie 8/8

Brzuch:
Podciąganie nóg w zwisie – 5 serii
Spięcia mięśni brzucha – 5 serii
Skręty tułowia – 5 serii
Unoszenie nóg leżąc
Wszystkie ćwiczenia na brzuch należy wykonywać szybko, czas pomiędzy powtórzeniami serii powinien być jak najkrótszy.

Częstotliwość treningów: z obciążeniem maksymalnie co drugi dzień lub trzy dni w tygodniu (z dodatkowym dniem wolnym w weekend). Treningi nie powinny być zbyt długie.

Inne:
Trzy razy w tygodniu Bruce jeździł na rowerze (ok. 45 minut), trzy dni w tygodniu biegi (ok. 25-30 minut), interwał - przeplatanie marszu i biegu.
Podczas ćwiczeń używał worków z ryżem, piaskiem lub makiwary (drewniany manekin).

Jedzenie: pięć pełnowartościowych posiłków dziennie, głównie chińszczyznę (węglowodany i warzywa), napoje z białkiem, żeń-szeń, mleko pszczele, unikał skrobi oraz słodyczy.

Efekt: jego uderzenie ręką łamało 15 cm deski, a nogą potrafiły rozbić dwie prawie sześciocentymetrowe deski luźno zawieszone na pewnej wysokości. Uderzony (side kick, uderzenie boczne) nogą 35 kg worek unosił się na wysokość prawie 2 m., potrafił podciągnąć się 50 razy na jednej ręce.

Wymiary Bruce'a Lee z 1965 roku:
wzrost - 169 cm
waga - 60 kg (podczas kręcenia "Wejścia Smoka" miał 56 kg)
obwód talii - 76 cm (maksimum), 66 (minimum)
klatka (przed treningiem siłowym): rozluźniona 109 cm, napięta 112 cm
klatka (po treningu siłowym): rozluźniona 109 cm, napięta 112 cm
szyja (przed): 39 cm
szyja (po): 39,5 cm
lewy biceps (przed): 33 cm
lewy biceps (po): 35 cm
prawy biceps (przed): 34 cm
prawy biceps (po) : 36 cm
lewe przedramię (przed) : 28 cm
lewe przedramię (po) : 30 cm
prawe przedramię (przed) : 30 cm
prawe przedramię (po) : 31cm
lewy nadgarstek (przed) : 16 cm
lewy nadgarstek (po) : 17cm
prawy nadgarstek (przed) : 16,5 cm
prawy nadgarstek (po) : 17,5 cm
lewe udo (przed) : 53cm
lewe udo (po) : 57 cm
prawe udo (przed) : 54 cm
prawe udo (po) : 57 cm
lewa łydka (przed) : 31 cm
lewa łydka (po): 33 cm
prawa łydka (przed) : 32cm
prawa łydka (po) : 33 cm

Źródła: Alex Ben Block "The Legend of Bruce Lee", John Little "Words of the Dragon", John Little" The Tao of Gung Fu"

Podobne tematy:
· Jak zapobiec zakwasom po treningu?
· Który trening sprawniej spala tłuszcz - cardio czy siłowy?
· Czy Bruce Lee potrafił robić pompki nie dotykając podłogi rękami?
Zobacz także
Kto lepiej potrafi kłamać kobiety czy mężczyźni?
Kto wydobywa więcej węgla brunatnego - Polska czy Niemcy?
Czy lemury nacierają swoje futro substancją, która wprowadza ich w stan odurzenia?